Od 1. 1. 2014 budou muset firmy ohledně DPH komunikovat s finančními úřady už jen elektronicky. Povinně se elektronicky budou podávat Daňová…
Od 1. 1. 2014 budou muset firmy ohledně DPH komunikovat s finančními úřady už jen elektronicky. Povinně se elektronicky budou podávat Daňová přiznání, Dodatečná daňová přiznání, Hlášení včetně příloh, Přihlášky k registraci za plátce DPH a Oznámení o změně registračních údajů u plátce DPH. Výjimku dostali jen drobní podnikatelé. Finanční správa vydala včera k nové povinnosti podávat přiznání k DPH elektronicky tiskovou zprávu.
Změnu ve způsobu podání přinesla novela č. 502/2012 Sb., kterou se mění zákon č 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Konkrétně jde o ustanovení nově vloženého paragrafu 101a zákona o DPH. Veškerá podání týkající se daně z přidané hodnoty musí podnikatelé a firmy podávat od 1. 1. 2014 výhradně elektronicky. Výjimku budou tvořit pouze plátci DPH – fyzické osoby, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 mil. Kč a nemají zákonem stanovenou povinnost činit podání elektronicky. Ti mohou i nadále využívat “papírových” formulářů a zasílat je poštou nebo doručovat osobně příslušnému správci daně.
Elektronická podání mohou plátci DPH zasílat prostřednictvím aplikace “Elektronická podání pro daňovou správu” na adrese www.daneelektronicky.cz. Nová povinnost znamená pro povinné subjekty nutnost zřídit si datovou schránku nebo tzv. e-podpis.
Finanční správa také upozorňuje, že Výpis z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti lze podávat pouze elektronicky a tato povinnost se týká všech plátců DPH bez rozdílu.